måndag 11 april 2011

Dag nio, min tro.

Vad tror du på? En gud? En högre makt? Ingenting?
Jag tror inte att det är sunt att inte tro på något, jag själv skulle tappa motivationen. Jag behöver något att tro på, något att luta mig tillbaka på när allt inte flyter på så bra som jag önskar. Något som jag vet ger mig kraft och hopp. Detta något är för mig kärlek, för utan den existerar vi inte.
Jag har redan skrivit om vad kärlek är för mig och har inga planer på att upprepa mig. Det jag istället tänker skriva om är att kärleken som jag tror på visar sig på olika sätt. 
Den visar sig som kärlek mellan människor, genom ord och handlingar. Kärlek som får oss att tro på det goda i varandra och lägga ner stridsyxan. Att ge människor en andra chans eller sträcka ut en hjälpande hand till dem som inte är lika lyckligt lottade som du. Allt det här ryms i den gyllene regeln som symboliserar det jag tror på, ett av många tänkvärda citat ur Bibeln. 
"Allt vad ni vill att andra skall göra för er, det skall ni också göra för dem"
Matteusevangeliet 7:12.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar