fredag 27 januari 2012

Födelsedagsfredag!

Inte min tyvärr.. hade absolut inte tackat nej till en dag i min ära då jag får massa kärlek, blommor och framförallt gåvor. Finns så mycket som lilla studenten vill ha men inte får/kan köpa! Men idag är det mammas dag, inte heller fy skam och det ska firas med familjen ikväll.
Annars då? Hostar ungefär lika mycket nu trots att jag överdoserar hostmedicin och har haft en rätt dålig natt. Men vad gör det nu när jag är så fin i håret?! Bea, min barndomsvän med ensamrätt på mitt hår gjorde som vanligt ett otroligt bra klipp- och färgjobb igår, supernöjd!
När jag satt och väntade på att färgen skulle verka så kom det en kund som blev hänvisad till stolen bredvid mig. Hon hade ett sånt där drömhår ni vet? Långt, tjockt, fylligt, lockigt och supernaturligt. Det skrek shampooreklam när hon svassade in. Hon börjar konsultera sin frisör och säger att hon kan tänka sig att klippa en kortare frisyr och att frisören mer eller mindre får fria händer eftersom det är hon som kan. Modigt tänker jag. Frisören börjar fråga om lugg och stil, vill hon kanske klippa en page? Till strax nedanför nacken ungefär? Nej. Hon vill klippa av det. Alltså, allt hår! Hon ville ha "killfrisyr".
Jag fick kämpa för att motstå impulsen att ställa mig upp och skrika: "NEEEEJ, ditt gaalna fruntimmer!! Du kommer ångra dig imorn, gör det inteeeee!!!"
Men håret föll.. uppskattad mängd hår på golvet skulle räcka till en normalstor kanin. Tofsen fick hon med sig hem som minne och jag satt där djupt chockad tills Bea meddelade att nu ska vi skölja färgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar