torsdag 26 januari 2012

Precis som när vinden viner..

Jag har blivit sjuk. Fast jag är ändå frisk. Jag är pigg och glad, har absolut ingen feber, normal aptit och ingen onormal snuva för årstiden, MEN (!) jag hostar så jag tror jag ska gå sönder om nätterna. På dagen är det lite bättre såvida jag inte utövar för ansträngande aktiviteter, men kvällarna är överjävliga rent ut sagt!
Igårkväll fick jag nog och googlade torrhosta, för det är nämligen en högst oslemmig variant av hosta som har drabbat mig. Det liksom kittlas i halsen konstant, som om ett hårstrå fastnat på tvären. Och gissa vad? Enligt 1177 har jag luftrörskatarr! LUFTRÖRSKATARR! Låter ju himmelens farligt.. fast det är det tydligen inte. Om man inte får superhög feber eller hör ett pipande ljud när man andas. Läste att det skulle försvinna av sig självt inom två till tre veckor, muttrade surt över att jag ska hosta så länge men gick sedan och la mig och somnade till sist.
Men så imorses när jag vaknade så hörde jag något som lät, precis som när vinden viner en stormig natt.. ETT PIPLJUD! Och det kom från mig, från mina andetag. Så nu är det ute med mig bloggen.. om  jag inte lyckas få tag på lite host- och ljuddämpande medicin vill säga!

2 kommentarer:

  1. Bättre än den här Mycoplasmande-lika hostan som jag fortfarande dras med iaf D: har varit sjuk i snart två månader >.<

    SvaraRadera
  2. Den verkar inte heller superkul, har du vart hos doktorn?

    SvaraRadera