fredag 18 mars 2011

Day Two, My First Love.


Min första kärlek heter lite olika beroende på hur man definierar kärlek. Om vi pratar om den killen som det pirrade i magen för när jag var ett litet barn och fortfarande frågade chans så var det en kille som hette Stefan och vi gick lärde känna varandra i lekis. Min pappa brukade reta mig för att jag var tokig i Stefan just för att på hans och mina föräldrar körde Audi. Man kan ju fråga sig om det var Stefan eller bilmärket Audi jag egentligen var kär i?
Men om vi istället ska definiera det som i ”min första kärlek som jag hade ett riktigt förhållande med” så heter han Alfred. Vi blev tillsammans på våren när jag gick i 7:an. Bara ett par dagar senare åkte han till London och jag fick direkt känna på hur det var att verkligen sakna någon. På den här tiden var det inte självklart att som 13-åring ha en mobil som man både kunde surfa på internet med och, mer eller mindre, stoppa världssvälten med. Några lyckligt lottade hade Nokia 3210 och kunde spela snake och hos dessa människor snyltade jag sms för att stilla den värsta paniken.
Alfred och jag var tillsammans i 10 månader och det var precis sådan där rosa och fluffig ungdomskärlek som idag får mig att vilja skrika åt folk att vissa saker kan man och framförallt bör man sköta privat (här börjar jag också fundera över om jag blivit gammal).
Vi fick många fina minnen tillsammans och jag är glad att min första kärlekshistoria blev så lycklig, trots att den tog slut.
Dagens låt U2 - Unchained Melody.Genererar rysningar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar