torsdag 17 mars 2011

It's all about me.

Ett inlägg om mig. Om vem jag är, usch vad svårt. Hälften av tiden så vet jag ju knappt själv, jag är så mycket. Känslan som finns i min kropp när jag vaknar brukar avgöra vem jag är den dagen. Men jag är alltid en musikälskande fighter, oftast en lekfull, glad, sarkastisk & omtänksam sådan. Let me break it down for you..
Musikälskande. Jag älskar musik, jag älskar att sjunga, jag älskar att dansa & en låt kan uttrycka så mycket som jag inte kan få ut i ord. Att sitta hemma hos mamma vid pianot är något som jag verkligen saknar nu när jag flyttat. Ett gammaldags svart piano med ljushållare är något som jag bara måste ha så fort möjlighet ges!
Fighter, jag ger mig inte. Jag är fruktansvärt envis, ibland till den grad att det gör mer skada än nytta. Jag tycker inte om att behöva säga ” du hade rätt” eller erkänna mig besegrad. Jag är en dålig förlorare, så jag ser till att vinna.
Men mestadels är det positivt. Motgångar kommer och går men kämparglöden består. Jag slåss för mig själv, mina nära och kära. Helt enkelt för det som är allra viktigast i mitt liv. Du får bara ett liv, så se till att göra det till vad du vill att det ska vara. Det låter så klyschigt men faktum kvarstår, utan den inställningen hade jag inte kommit någonstans.
Lekfull, jag gillar att leka.
Glad, jag ler & skrattar mycket.
Sarkastisk, ett karaktärsdrag för människor födda i jungfruns tecken. Själv misstänker jag dock att jag fick en överdos. Men jag menar sällan något illa med min råa jargong.
Omtänksam, min omgivning ska vara glad & lycklig som en vacker sommardag annars mår jag som den tråkigaste novemberdag.
And, that’s it I guess. Nu vet ni lite mer om mig, dagens låt är passande nog Fighter med Christina Aguilera. Den är grym!


1 kommentar: